?

Log in

No account? Create an account

grishasergei


Стокгольм и вокруг


Previous Entry Share Next Entry
Потяг до Львова
grishasergei
Один з моїх найпопулярніших постів - це розповідь про шведську залізницю. Пост, написаний в далекому 2011 році, дуже добре зайшов та розлетівся далеко по російськомовному інтернету. Йшов перший рік мого життя в Швеції та ці потяги здавалися чимось фантастичним, ніби майбутнє вже наступило тут і зараз. З того часу мало що, а точніше нічого, помінялося на шведській залізниці і пост семирічної давності все ще актуальний. Проте, час не стоїть на місці і сьогодні я хочу записати свої враження від подорожі потягами Укрзалізниці. Буде цікаво порівняти ще через сім років. Цього разу довелося проїхатися нічним потягом Київ-Львів та Інтерсіті Перемишль-Київ в зворотньому напрямку. Отже, поїхали!

trains-in-ukraine-18



Починаємо з банального - з квитків. Як в Швеції купуються квитки на потяги? Заходиш на сайт перевізника, шукаєш в розкладі потрібний потяг, вводиш дані банківської картки і через хвилину, а то і швидше, на імейл прилітає твій квиток. Як в Україні купуються квитки на потяги? Так само! Я це до того, що до хорошого швидко звикаєш та здається, що нічого не змінюється. А воно таки змінюється і досить швидко. В 2011 році і мови не було про те, щоби на сайті Укрзалізниці щось купити, самому роздрукувати та проїхати по цьому потягом.

Я вам більше скажу, що така, здавалося б, базова послуга доступна далеко не всюди в світі. Наприклад, в Китаї, який дійсно досяг фантастичних успіхів в плані залізничної інфраструктури, для того щоби проїхати 1200 кілометрів за чотири години з Сіаня до Пекіна на футуристичному потязі треба перед цим сходити до залізничних кас та вистояти чергу за квитком. Купити квиток онлайн в принципі можна, але самі ви цього зробити не зможете. По-перше, до оплати приймаються лише картки китайських банків, по-друге сайт доступний лише китайською мовою. Хев фан, як кажуть американці.
Screen Shot 2018-01-16 at 21.31.09

Натомість так виглядає сайт Укрзалізниці. Без ангулярів, бутстрапів, редуксів, паралаксів та реактів, вейпів і гіроскутерів, але максимально просто та утилітарно зі зрозумілим для іноземців перекладом англійською мовою. До оплати не приймаються хіба що картки Дайнерс Клаб та Юніон Пей, а так будь ласка - Віза та Мастеркард до ваших послуг. Я заплатив своєю шведською карткою та моментально зловив квиток на імейл. Вопщем, Укрзалізниця - Китайзалізниця 1:0. Це реально перемога, молодці.
Screen Shot 2018-01-16 at 21.31.36

Але досить про квитки, пішли до потяга. Подорож починається на київському вокзалі. Вокзальна площа - це піздец, там все як і було.
trains-in-ukraine-1

Табло прибуття. Цікавий вибір кольорів. Лише під час підготовки фотографій для поста помітив як написи відзеркалюються на мармуровій стіні. Можна було б зробити цікавий кадр.
trains-in-ukraine-2

Помпезно! Я думаі, що софт 1С підпадає під торгове ембарго, інакше чому він рекламується?
trains-in-ukraine-3

trains-in-ukraine-4

Підходимо до нашого вагона.
trains-in-ukraine-5

На вході стоїть провідниця та перевіряє квитки.
- Двері! - несподівано видає провідниця навздогін пасажиру, якого щойно поглинула інтимна полутемрява вагона нічного потяга Київ-Львів.
- А шо двері? - питаю я.
- Закривать треба, нє! Ми що, просто так отопленіє включили!
Закрити за собою двері стало найбільшим пріоритетом в моєму житті на наступну мить. В вагоні дійсно дуже тепло, а от світло ще не включили.
trains-in-ukraine-6

Наше чотирьохмісне купе. З сусідами максимально пощастило. Дві молоді дівчини, які не хропіли, не бухали, не смерділи та не сказали нам жодного слова, а просто лягли спати. Ідеально!
trains-in-ukraine-11

Купе. Вагон новий, ну або після капремонту.
trains-in-ukraine-12

Трошки злякався цього гачка прямо за головою. Ліг головою в протилежну сторону і не дарма. Вагон так трясло вночі, що легко можна було б вдаритися головою об нього.
trains-in-ukraine-9

Зрада та перемога в одному кадрі. Зрада, бо одна розетка на мінімум чотири гаджети - це знущання над людьми.
trains-in-ukraine-10

А перемога - це чотири маленькі лампочки, по дві справа та зліва від піктограмки толчка. Нескладно здогадатись, що вони означають вільний чи зайнятий туалет в кожному з кінців вагона. Зручно! Зелене світло так і манить сходити проінспектувати туалет.
trains-in-ukraine-15

В коридорі увімкнули світло.
trains-in-ukraine-13

Перехід між вагонами.
trains-in-ukraine-8

Розклад санітарних зон.
trains-in-ukraine-7

На фотографії ніби нема нічого страшного, але хочеться якомога швидше покинути цю затишну кімнату. Унітаз весь мокрий, підлога засцяна, штин стоїть нестерпний.
trains-in-ukraine-16

Кран. Хочеться подивитися у вічі людині, яка сконструювала цей пекельний механізм. Бачите ті дві ручки? Спочатку я їх крутив і так і сяк, але вода не з'являлась. "Мабуть зламалися", - подумав я та поплентався в протилежний бік вагона шукати воду в іншому туалеті. Але і там крани підступно бовталися і не збиралися випускати воду. В той же час, вся раковина була заляпана водою, що натякало на те, що треба ще краще старатися знайти спосіб випустити животворну рідину назовні. Не знаю як, але я таки додумався натиснути рукою знизу вверх на краник. Водичка полилась в усі сторони крім як вниз на руку. Нахіба, питається, таке робити? Ок, чому не зробити місце для натискання зверху, щоби вода нормально лилась вниз? Це якщо принципово не можна використовувати нормальний кран. Короче, туалет це найслабше місце цього потяга, все інше норм.
trains-in-ukraine-17

Принесли чайок. Як же по-різному з віком сприймається час. В дитинстві подорож на нічному потязі здавалась нескінченною. Було таке відчуття, що ти в цьому потязі назавжди, хвилини та години тягнулись дуууже повільно. А зараз, здається, що і чаю випити нормально не встиг, а вже перша ночі і треба лягати спати. Поспати нормально не вдалося, але це було очікувано. По-перше трясло потяг неслабо. Ну а по-друге, це моя особливість, я заснути не можу і в потягах, які не трясе. Тому і намагаюсь оминати нічні потяги.
trains-in-ukraine-14

Львів. Про прогулянку Львовом я написав тут: частина перша та частина друга
trains-in-ukraine-18

Потяг Інтерсіті на зворотньому шляху.
trains-in-ukraine-19

Потяг прибуває з польського Перемишля з невеличким запізненням. Зупинка триває не більше десяти хвилин, все відбувається дуже швидко.
trains-in-ukraine-20

Поповнення запасів вагона-ресторана. Я тоді ще не знав, що це буде найближча відстань на яку я зможу підійти до стійки буфета.
trains-in-ukraine-21

Вагон другого класу.
trains-in-ukraine-22

Потяг незвично широкий. Навіть при схемі сидінь 3-2 прохід дуже широкий та зручний.
trains-in-ukraine-23

Сидіння комфортні, місця вдосталь, більше ніж в економ-класі літака.
trains-in-ukraine-24

На моніторах пишеться швидкість. Максимум розганялись до 150 км на годину. Нічого фантастичного, але непогано. Нормальна швидкість європейського регіонального експреса. Здивувало те, що між Львовом та Києвом була лише одна зупинка і та в Коростені. Дивний маршрут, чому Інтерсіті не проходить через основні міста на маршруті? Думаю, що зупинки в Рівному та Житомирі були б дуже доречними, комфортний транспорт не маж бути привілєєю лише декількох найбільших міст.
trains-in-ukraine-25

Пішли пройдемось та проінспектуємо туалет.
trains-in-ukraine-29

Тамбур.
trains-in-ukraine-28

В туалет я пішов до вагону першого класу, а там розчарування - він такий самий, як і в вагоні для бідних. Це вже нормальний туалет, без санітарних зон та нестерпного сморіду. Туалетний папір є, паперова накладка для сидушки є, мило є. Але...
trains-in-ukraine-26

Знову та сама конструкція крана! Ааааааааа! Чому? Укрзалізниця спеціально замовила таку модель з мініатюрною раковиною, щоби пасажири страждали?
trains-in-ukraine-27

Цікаво, в Кореї англійські написи теж з помилками, чи за надписи все ж таки відповідали наші двійочники, які ні англійської ні української мов не знають?
trains-in-ukraine-30

Повертаюсь на своє місце, а там - черга в буфет! Коли я тільки починав подорожувати, то завжди відмічав той факт, як люди за кордоном не скупилися купувати снеки та напої в літаках та потягах. В той час на літаках з та в Україну ніхто майже нічого не купував, стюарти понуро провозили візочок з їжею та напоями салоном і ніхто їх не зупиняв. Ну що ж, можна сказати, що здобули. Зараз наші люди купують напоїв та снеків не менше ніж за кордоном, а може і більше. Тотальне зубожіння народу на прикладі потяга Інтерсіті та літака МАУ!
trains-in-ukraine-31

Напередодні друзі розповіли нам, що в потягах Інтерсіті продають смачні хот-доги та радили їх скоштувати. На жаль, не вийшло, тому що з якоїсь причини приготування кожного хот-дога займало неадекватно багато часу. З цієї точки я засік час: 32 хвилини, саме стільки часу пройшло між тим, як я покинув чергу, і як дівчина, за якою я стояв, вийшла з завітними хот-догами. Це круто, що вони такі смачні та популярні, але якщо їх приготування займає стільки часу, то ця страва не підходить для потяга, потрібно щось, що можна приготувати швидше.
trains-in-ukraine-32

На цьому в принципі все. Незважаючи на п'ятнадцятихвилинне запізнення у Львові, потяг прибув до Києва за розкладом і на цьому закінчилися львівські вихідні. Інтерсіті справив дуже позитивне враження: сидіння комфортні, не хитає і не трясе на відміну від нічного потяга. З краном в туалеті вийшло не дуже приємно, ну а чергу в буфет вважати проблемою не будемо, натомість порадіємо за співгромадян. Чудова альтернатива нічному потягу, рекомендую і дякую за увагу!

  • 1
Ситуация с поездами в Украине действительно улучшилась, хотя до идеала еще далеко.
Возвращалась летом из Карпат в купейном поезде - в окне не было одного стеклопакета, сифонило адово. Жалоба, написанная на электронную почту Укрзалізниці, канула в лету.

На счет маршрута Интерсити - возможно такое малое кол-во остановок связано с популярностью маршрута и малым количеством составов? Если бы еще брали пассажиров на Житомир или Ровно, то они бы ехали в тамбуре или на крыше...

Конечно еще очень далеко до идеала. Окно без стеклопакета это дичь, полный пипец ))

Якщо купляти квиток онлайн за кордон (рф) його (квиток) все одно треба отримувати/обмінювати в касі. Але взагалі дійсно останні роки Україна в напрямку переходу на онлайн платежі зробила велечезний крок.

В інших сферах я це теж помітив, не тільки на залізниці )

  • 1